ساخت گنبد روی بام ساختمان از فایبرگلاس

تولید گنبد روی بام ساختمان از فایبرگلاس

تولید گنبد روی بام ساختمان از فایبرگلاس

امروزه استفاده از گنبد در صنعت ساختمان بسیار متداول شده است. این گنبد ها قابلیت تعبیه بر روی بام ساختمان، روی سردرب ورودی نما و روی آلاچیق ها را دارا می باشد. در نماهای رومی معمولا از این گنبدها بیشتر استفاده می شود.

نقشه گنبد روی بام ساختمان
نقشه ساختمان

گنبد بام ساختمان و آلاچیق می تواند از جنس فایبرگلاس یا سازه اسکلت فلزی و بتن باشد. منتهی بخاطر مزایای متعددی که دارد توصیه می شود بجای سایر سازه ها مورد استفاده قرار گیرد. برخی از این مزیت ها عبارتند از:

  • سبکی سازه: وزن یک گنبد بام از جنس فایبرگلاس بصورت متوسط ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم (بسته به قطر و اندازه آن) می‌باشد درصورتیکه سازه‌های بتنی چندین تن وزن را بر ساختمان تحمیل می کند که این امر باعث فشار بر پایه ها و آسیب‌پذیری ساختمان در هنگام زلزله و لرزش‌ها می‌شود.
  • پایین بودن زمان ساخت: از زمان سفارش بام ساختمان به شرکت آرتاکامپوزیت، در کمترین زمان، گنبد ساخته شده و آماده تحویل می شود.
  • قیمت مناسب: قیمت گنبد از جنس فایبرگلاس مقرون به صرفه‌تر می باشد. به لحاظ سبک بودن سازه، زیرسازی گنبد، پایه‌ها و فونداسیون متناسب با وزن گنبد بکار می رود که ، نوع بتنی آن بخاطر وزن بالا دارای هزینه‌ی بیشتری می‌باشد.
  • مقاومت بالا: متریال فایبرگلاس مقاومت بسیار بالایی در مقابل عوارض جوی مانند حرارت، برودت و یخبندان دارد.
  • ضد زلزله بودن

درصورتی که سازندگان تمایل به استفاده از متریال بتنی داشته باشند، شرکت آرتاکامپوزیت می تواند ساخت قالب گنبد را انجام دهد. قالب گنبد بام ساختمان از جنس فایبرگلاس بوده و معمولا شامل ۱۲ قطاع می باشد. در تصاویر زیر می توانید نمونه ای از قالب فایبرگلاس گنبد را که در ساخت سازه بتنی مورد استفاده قرار گرفته است، مشاهده کنید:

گنبد ساختمانی و سقف گنبدی آلاچیق
ی و سقف گنبدی آلاچیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *